Αγρίνιο: Διάλογοι-φωτιά της φερόμενης ως αρχηγού από το κύκλωμα του ΕΦΚΑ

Στα «κάγκελα» οι βενζινοπώλες - Διαμαρτύρονται για την παράταση του πλαφόν


Με επιστολή στον Υπουργό Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκο η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων επέλεξε να διαμαρτυρηθεί για τη συνέχιση της εφαρμογής του πλαφόν στα καύσιμα για έξι ακόμη μήνες.

Μέσω της επιστολής αυτής, οι πρατηριούχοι υποστηρίζουν πως τίθεται θέμα επιβίωσης των πρατηρίων τους, διότι, ο κλάδος βιώνει οικονομική «ασφυξία» καθώς εκτός του πλαφόν σηκώνει στους ώμους του και όλες τις υπόλοιπες αυξήσεις της αγοράς.

Το πλαφόν τέθηκε το 2021, εφαρμόζεται μέχρι και σήμερα, και το Υπουργείο ζητά να συνεχιστεί για ακόμη ένα εξάμηνο και γι’ αυτό οι πρατηριούχοι διαμαρτύρονται, ζητώντας από την πλευρά τους να λειτουργήσει η αγορά ελεύθερα και ανταγωνιστικά. Βασικό επιχείρημα τους είναι ότι στη τριετία που μεσολάβησε και τα πρατήρια καυσίμων επιβαρύνθηκαν με αρκετές αυξήσεις στα διάφορα κόστη λειτουργίας τους.

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Αιτωλοακαρνανίας – Λευκάδας Δημοσθένης Κακούρης μιλώντας στη «Σ» και αναλύοντας το ζήτημα τόνισε επιπλέον ότι μέχρι στιγμής η δουλειά στα βενζινάδικα της Αιτωλοακαρνανίας κινείται σε χαμηλά επίπεδα, ενώ υπογραμμίζει πως οι υψηλές τιμές των καυσίμων δεν είναι ευθύνη των πρατηριούχων.

Συγκεκριμένα ο κ. Κακούρης αναφέρει: «διαμαρτυρηθήκαμε προς τον Υπουργό Ανάπτυξης τον κ. Θεοδωρικάκο σχετικά με τη συνέχιση ακόμη ενός εξαμήνου της επιβολής πλαφόν στα καύσιμα. Είμαστε υποχρεωμένοι από το 2021 μέχρι και σήμερα να πουλάμε τα καύσιμά μας με πλαφόν, με βάση το κέρδος που είχαμε το 2021. Η επιστολή διαμαρτυρίας προς την ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης ήταν διότι μας υποχρεώνει να συνεχίσουμε να πουλάμε τα καύσιμά μας με πλαφόν για ακόμη ένα εξάμηνο.

Δεν έχουμε βέβαια καμία επίσημη ανταπόκριση στην επιστολή διαμαρτυρίας, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτό επιβαρύνει πολύ τη λειτουργία των πρατηρίων μας και την καθημερινότητά μας, καθώς στα χρόνια αυτά υπάρχει αύξηση στους μισθούς, στο ρεύμα, στις υποχρεώσεις των επιχειρήσεών μας όπως λ.χ. στη δέουσα επιμέλεια, στη χρήση παρόχου, επιβαρυνθήκαμε και με την αλλαγή των pos, υπάρχει αύξηση στα καταναλωτικά αγαθά και όχι μόνο. Όλα αυτά καθιστούν πολλά πρατήρια να μην είναι βιώσιμα πλέον.

Δεν μπορεί δηλαδή λ.χ. το 2021 να κερδίζαμε 10 λεπτά το λίτρο και να συνεχίσουμε έτσι και το 2024 λόγω της επιβολής του πλαφόν, ενώ σε όλα υπάρχει αύξηση της τάξεως του 15% τουλάχιστον. Ζητούμε από το Υπουργείο Ανάπτυξης να λειτουργήσει η αγορά ελεύθερα και ανταγωνιστικά.

Οι τιμές της βενζίνης είναι κοντά στα 2 ευρώ το τελευταίο εξάμηνο, από 1,90 μέχρι και 2 ευρώ συγκεκριμένα. Η διακύμανση που brent είναι μεταξύ των 75 δολαρίων και 85 δολαρίων, με αποτέλεσμα να μην μπορεί η τιμή να κατέβει κάτω από το 1,90. Αυτό δεν είναι ευθύνη δική μας, ούτε ήταν ποτέ και δεν το θέλουμε αυτό.

Ως πρατηριούχοι θα θέλαμε οι τιμές των καυσίμων να είναι σε χαμηλά επίπεδα για να μπορούμε να πουλάμε ευκολότερα στον καταναλωτή και αυτός να μπορεί να κάνει περισσότερες μετακινήσεις, ενώ μέχρι και αυτή την στιγμή η κίνηση στα πρατήρια της Αιτωλοακαρνανίας είναι σε χαμηλά επίπεδα».


 Πηγή: sinidisi.gr - Κωνσταντίνος Χονδρός

Σχόλια